Egoistiska bilister

 
 
Jag och flera personer stör oss på bilister som åker som galningar fastän det är övergångställe. Vissa kan ju bli
påkörda då bilisterna inte är vaksama om vad som händer runt omkring dem. 
 
Den första saken som man nog lär sig på körskolan är att man ska ta och låta människorna gå när det är övergångställe. Det är väl klart att vissa kanske har brottom någonstans, men bara för det så betyder det inte att man riskera någons och sitt egna liv, låt personerna passera.
 
Hur många gånger har inte vissa personer som sitter i bilen gjort tecken på att man får passera långt i förväg enbart för att de inte ska förkora någon tid. Detta har nog vissa varit med om någongång och vet hur irriterad man kan bli då det händer. 
 
Kära bilister se på skylten som visar övergångställe och stanna även om det är så att ni har bråttom. Det är fortfarande vuxna och barn som har företräde, så låt oss gå förbi och lugna ner er med gasen!
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Linda:

Jag förstår att du är upprörd och många i trafiken beter sig som skit uppriktigt sagt men du kan inte dra alla över en kant. Jag tog körkort i juni och har det senaste året märkt hur galet folk beter sig, inte bara bilister utan även fotgängare och speciellt cyklister! Självklart ska man stanna för gående vid övergångsställe, det är lag på det! Men samtidigt kan jag upplysa om att fotgängare beter sig sjukt läskigt också, bara för att man går är man inte berättigad att bete sig hur som helst. Det är så otroligt ofta då jag kör i trafiken och folk springer över 50-vägar utan övergångsställe, det är verkligen sjukt läskigt att köra bil för vi kan ALDRIG lita på att folk vet vad de gör. En gång när jag övningskörde på en bilväg i ca 40 km/h knuffar en kvinna ut sin barnvagn mitt i vägen och jag får tvärbromsa, i och med att jag måste tvärbromsa riskerar jag att bli påkörd av bilen bakom mig och därmed kan jag få en whiplash-skada. Hon blängde på mig och gick vidare fast det inte fanns något övergångsställe alls.

Cyklister har inte rätt att få företräde vid övergångsställen om de inte går av och leder cykeln över, då ca 95% aldrig stannar och leder den och bara cyklar på istället utan att knappt titta sig för man som bilist ett sjukt stort ansvar att inte köra på någon även om fotgängare och cyklister är de som nästan beter sig värst i trafiken. Man får ju vara rädd och sig själv också och tänka lite. Men detta menar jag att ALLA borde läsa på hur trafiken fungerar och ta ansvar till att tänka en extra gång innan man springer ut i vägen. Som sagt ska man självklart stanna vid övergångsställen men ta saker med en nypa salt för personer utan körkort förstår verkligen inte hur komplicerad trafiken är och att de allra flesta bilisterna gör så gott vi kan. Vi har en sjukt stort ansvar för att alla ska klara sig och även om någon går rakt ut i vägen är det vi som får skiten om något händer.

Det är inte bara bilister som är egoistiska, MÄNNISKOR är stressade och egoistiska i allmänhet. :)

#2 - - Boel:

Åh håller helt med! Sjukt tråkigt att de är så mycket stress!

#3 - - My Fredblad:

Håller med! Tråkigt när människor inte fattar vad det är som dom håller på med och rikserar andra liv sådär! Har du körkort då? :)

Upp